Moestuinmaandag met terugblik op Kwekerijdagen Bingerden

Natuurlijk was het leuk: de Internationale Kwekerijdagen Bingerden (afgelopen weekend). Ik had niet anders verwacht. Ik ging erheen om inspiratie op te doen voor mooie bloemenborders die ik (ooit) wil aanleggen op de plek van onze niet meer zo mooie buxustuin. Ik maakte een heleboel foto's van planten die ik er graag in wil hebben (morgen een compilatie daarvan).

Voor moestuininspiratie ging ik langs bij De Nieuwe Tuin van Peter Bauwens (zie ook mijn recensie van zijn laatste boek Groenten in de hoofdrol). Ik was niet de enige die zich vergaapte aan het uitgebreide zadenassortiment, waaronder strooibusjes met zaadmengsels, zoals zomer-seizoens-salade. Leuk om cadeau te geven! Voor de kleine moestuin zag ik er schattige minigroenten, zoals kleinduimpjesla en dennenboomtomaat.


Voor kruiden keek ik rond bij het Kruidenhuisje; met moeite kon ik me bedwingen om de planten aan te raken om de geur vrij te laten komen... Ik kocht ten slotte een prachtige ananassalie bij Kwekerij Sanguisorba en doordragende-aardbeienplantjes 'Mara des bois' bij Kwekerij De Vrolijke Noot. Die waren tot mijn verrassing ook nog eens biologisch geteeld - ze zijn er wel!




Reacties

  1. ananassalie....dat klinkt interessant. Ik ben die hier in de buurt nog nergens tegen gekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er inmiddels thee van gezet, heel lekker. Meer info over ananassalie vind je hier: http://www.kruidjes.be/kruiden/kruiden.php?recipeid=131

      Verwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een reactie achterlaat! Soms is dat lastig, extra leuk als je de moeite neemt. Je kunt me ook volgen op Instagram: @tuinwaarts.