Moestuinmaandag zonder urenadministratie

Hoeveel uur besteed ik eigenlijk aan de moestuin? Die vraag kwam in me op toen ik in Delicious las dat medeblogger Marleen alles bij elkaar een dag per week aan de moestuin besteedt. Eerst dacht ik: laat ik mijn uren eens bijhouden, maar die gedachte heb ik snel weer losgelaten. Ik hou al een urenadministratie bij voor mijn eigen bedrijf, omdat dat nu eenmaal moet. Als het om de moestuin gaat, doe ik gewoon waar ik zin in heb. En gisteren had ik zin om het vruchtgewassenbed terug te veroveren (op het onkruid) en de pompoen-, komkommer- en courgetteplantjes een plek in de tuin te geven. Ik ben daar minstens de halve zondag mee bezig geweest - samen met tuinder in de dop Isabelle. Heerlijk!

Het resultaat is nog niet echt fotogeniek. Voor vandaag een bloemstilleven dat zich in mijn moestuin vestigde zonder mijn bemoeienis...

























Vorige week schreef ik op Moestuinmaandag over Nieuw-Zeelandse spinazie, die zich hier spontaan uitzaait. Jullie lieten weten dat zaaien in een zaaibakje echt niet zo makkelijk is. Komt er bij jou niets op, dan stel ik deze zaailingen beschikbaar. Wel even afreizen naar de Achterhoek...


















Meer Moestuinmaandag vind je op de blog Hollandse Klei.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tuinwaarts staat vermeld in het juninummer van Tuinieren. Zo leuk! Wil je mijn blog blijven volgen? Meld je dan aan als volger via Bloglovin' (zie logo hiernaast) of bij 'Wie volgt? Of vind Tuinwaarts leuk op Facebook



Reacties

  1. Hoi Petra, ik volg je al een hele tijd en blijf je zeker volgen want je hebt een leuk blog!

    Mijn tijdsbesteding aan de moestuin houd ik ook niet zo precies bij, maar grofweg kan ik zeggen dat het gem. 1 uur per week is buiten het seizoen en gem. 3 uur per week in het seizoen. Ik heb het dan over een moestuin vna 200m2 die ik zo efficient en zelfregulerend ingericht heb (althans probeer ;-)

    Groetjes,
    Kees de Boon | De Boon in de Tuin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Een zelfregulerend ingerichte tuin; dat heb ik hier nog niet voor elkaar, maar ik hou er ook wel van om veel in de moestuin te 'werken'.

      Verwijderen
  2. Aha ook in de boekskes, leuk hé. En uren bijhouden, we tuinieren toch voor het plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, een urenadministratie bijhouden. Houd of schei uit! Ik houd ook geen uren bij hoor. Het was meer een grove schatting op de vraag die mijn werd gesteld. De ene week een dag in het weekend en de andere week kan ik doordeweeks bijvoorbeeld twee ochtenden. Meer om aan te dat je het best goed kan combineren met een baan. En voor mijn volkstuin moet ik even reizen, vandaar dat ik niet even een kwartiertje of een uurtje hier en daar bezig ben maar echt een dagdeel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, en inderdaad moestuin doe je ook voor je plezier toch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik doe dat zelf ook niet :-)
    Ik werk wel ongeveer altijd in de tuin als in niet werk voor mijn werk of slaap :-). Heel veel uren dus

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een reactie achterlaat! Soms is dat lastig, extra leuk als je de moeite neemt. Je kunt me ook volgen op Instagram: @tuinwaarts.