Laat die sneeuw maar zitten; het is lente!

Een jaar geleden liep ik door de sneeuw te banjeren. Deze winter geen geknerp van verse sneeuw onder mijn laarzen... Ach, laat nu ook maar, ik schakel wel door naar de lente. Het raamkozijn staat al vol met klein groen, zoals tuinkers en erwtenscheuten, en ik ontdek overal lentebloeiers, zoals een enkele paarse krokus en een paar sneeuwklokjes in het gras waar ik nog nooit eerder iets heb zien bloeien. Ik hou van de lente!


Ook het onkruid groeit alsof het al volop lente is. Een verdwaalde goudsbloem in de koude kas heeft deze winter zelfs onophoudelijk gebloeid, vergezeld door oprukkend kweekgras. Het is tijd om weer buiten aan de slag te gaan. Er is zo veel te doen in en om de moestuin. Waar ga jij mee beginnen?


Reacties

  1. Helemaal mee eens, lente!!!! Vandaag ook enkele hommels gezien, die denken er dus ook hetzelfde over ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk ik heb ook zin in de lente en vooral afgelopen week voel je het in de lucht. Ik weet van gekkigheid buiten niet waar te beginnen, zo veel werk. Dus ik spring van de hak op de tak totdat er weer wat structuur in zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. bij ons staan de erwtenscheuten er ook al lekker bij! en in de tuin de meest merkwaardige dingen: de rucola, helloborus en borage staan tegelijkertijd in bloei!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een reactie achterlaat! Soms is dat lastig, extra leuk als je de moeite neemt. Je kunt me ook volgen op Instagram: @tuinwaarts.