Kerstgedachte


Zaterdag hebben we de kerstboom uit de kippenren gespit. Dat de kinderen elkaar daarbij met scheppen te lijf gingen, was niet helemaal in lijn met de kerstgedachte, maar de boom staat. Compleet met piek en engelen.



Voor de liefhebbers / volgers van Huisvlijt:

Heb je een kunst of ‘echte’ kerstboom, en waarom?
Een echte dus! Voor mij gaat er niets boven de geur die je neus prikkelt als je de lampjes in de boom doet en de onregelmatige vorm. Het zelf uitspitten is inmiddels ook een traditie geworden.

Hoe groot is je kerstboom?
Ongeveer 1,50 meter inclusief pot.

Wat voor soort kerstballen gebruik je?
Van Hema tot Harrods.

Heb je een favoriete kerstversiering?
Toch wel dat glazen vogeltje op een knijpertje.

Mogen de kinderversieringen er in?
Natuurlijk!

Ga je voor een bepaald kleurschema?
In grote lijnen: wit-zilver-rood, maar de roze kerstboom die zoonlief als peuter heeft uitgekozen, hangt er ook bij.

Wanneer heb je de kerstboom gezet?
Zondag 17 december. Ik las ergens de tip om een week 'pauze' te nemen tussen Sinterklaas en de voorbereidingen voor kerst. Dat hebben we gedaan. En het is goed bevallen.

Hoe lang blijft hij staan?
Tot in het nieuwe jaar. Vaak ruim ik 'm op 2 januari op.



Reacties

  1. Super dat jullie hem uit eigen tuin hebben! Toch een pak ecologischer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker! Het voelt ook goed om een kerstboom uit eigen tuin te halen. Ik ben wel benieuwd hoe lang de boom het volhoudt. Dit is de tweede keer dat we 'm uitspitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, heel goed: de boom uit eigen tuin halen! Een en al bewondering! Een gezaagde Nordman bij de supermark wegslepen is, geloof ik, mijn grootste verspilling. Maar ja, omdat ik de rest van het jaar héél duurzaam leef, vind ik dat ik mij kan veroorloven... In onze boom hangt wel kerstversiering dat al 60 jaar mee gaat. Al twee keer afgedankt door mijn grootouders en ouders, onbegrijpelijk want het is zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nostalgie! Ik word meteen vrolijk als ik aan de bonte kerstcollectie van mijn oma denk. Wat leuk dat jij ze koestert. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een reactie achterlaat! Soms is dat lastig, extra leuk als je de moeite neemt. Je kunt me ook volgen op Instagram: @tuinwaarts.