Parapluplant & meer vergeten kamerplanten


In mijn werkruimte - met uitzicht over de moestuin in verval - zit ik als een prinses te werken. De aanwezigheid van planten draagt daar zeker aan bij. Op de hoek van mijn werktafel staat bijvoorbeeld een grote Calathea, die af en toe mysterieus met haar bladeren ritselt. Toch mag het wel wat groener en mijn gedachten gaan terug aan de jaren '70 toen huizen vol stonden met kamerplanten.

Waar zijn ze gebleven: Asparagus, Chlorophytum, erwtenplantje, kindje-op-moeders-schoot, lantaarnplantje en parapluplant? Deze vergeten kamerplanten zouden prachtig staan in mijn werkruimte. Het begin is er: ik kreeg een kindje-op-moeders-schoot (Tolmiea menziesii) van mijn moeder(!) en in een glas staan drie parapluutjes van Cyperus alternifolius ondersteboven te wortelen.

Welke vergeten kamerplanten verdienen volgens jou een eervolle comeback?

Reacties

  1. Wat leuk om te lezen wij hebben toevallig twee weken geleden kindje-op-moeders-schoot gekocht vanwege jeugdsentiment. Die doet het hier geweldig.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn echt leuk: kindje-op-moeders-schoot. Ik ga ze in het voorjaar proberen te stekken; dat gaat heel goed herinner ik me. Nog meer jeugdsentiment!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Petra,
      Ik houd mij aanbevolen voor een stekje van kindje-op-moeders-schoot in de bso. Heb ik meteen een nieuwe activiteit! Zelf heb ik een tijdje geleden lantarenplantje gekocht om dezelfde reden. Ik kom vaker langs om je blog te lezen, ben zelf ook plantengek/tuinbouwer van huis uit. We kunnen een keer brainstormen over een groentetuintje op De Leer met ouders en bso? Paar laurieren eruit, ruimte genoeg! We zien elkaar. Dinie Ruesink

      Verwijderen
  3. 'k Weet niet hoe hij heet, maar wij noemden hem "scheerkwast".
    Een eenvoudige plant met stevige, dikke, bladeren en af en toe een roomwitte bloem met allemaal draadjes.
    De meeste bloemen en planten van vroeger mogen van mij terug, ze zijn vaak zo makkelijk te stekken. Alleen de sanseveria hoeft niet terug.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een reactie achterlaat! Soms is dat lastig, extra leuk als je de moeite neemt. Je kunt me ook volgen op Instagram: @tuinwaarts.