Mooie moestuinbeurs


Een moestuin is nooit af. Telkens leer ik weer wat bij door veel te lezen, te experimenteren en te praten met 'groene' mensen. Die mensen kwam ik volop tegen op de volkstuinvakbeurs Groene Passie, een klein maar fijn beursje met veel aandacht voor natuurlijk tuinieren. Ik sprak daar onder anderen met Nellie Megens van biologische shiitakekwekerij Autarkia, Claudia van Bruggen van Rood met zwarte stippen en Martje van den Bosch van De Tuinen in Demen. Leuk jullie te ontmoeten!

Daarnaast leverde de beurs mij een tas vol spullen op, waarmee ik nu of komend voorjaar aan de slag kan:
  • Een zak biologisch geteelde knoflookbollen om nog snel in de grond te stoppen, gekocht bij Carel en Angela Bouma. Bij hen bestel ik in het vroege voorjaar ook altijd biologisch geteelde pootaardappels en uien.
  • Een paar onooglijke knolletjes (knolcapucien) en een zakje bonen van De Tuinen van Weldadigheid voor volgend jaar.
  • De lezing 'Proef de aarde' van Fransje de Waard heeft mijn interesse voor permacultuur verder aangewakkerd. Ik heb er maar eens een degelijk studieboek over aangeschaft bij uitgeverij Jan van Arkel: Holzer's permacultuur van de Oostenrijkse permacultuurgoeroe Sepp Holzer.
  • En een paar fijne gevoerde tuinhandschoenen van De Wiltfang, zodat ik ook 's winters in de tuin kan werken. Daar word ik altijd zo blij van!

Wat mag er in jouw moestuin 2013 niet ontbreken?

Reacties

  1. Die lezing over permacultuur had ik ook interessant gevonden! Het boek heb ik ook. In mijn moestuin mag volgend jaar Marina di chiccio pompoen, Egyptische ui en meerjarige broccloi niet ontbreken. Dat wordt weer shoppen bij Vreeken!
    En natuurlijk mag de basis van courgettes, peultjes, aardappeltjes, knoflook, uien en borlotti-boontjes niet ontbreken. En het fruit niet te vergeten!
    Groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Marina di chiccio pompoen moest ik even opzoeken. Ziet er spannend uit. Plannen voor fruit heb ik ook. Leuk vooruitizicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, mooie pompoen hè. De smaak is vergelijkbaar met de Hokkaido/Uchi kuri pompoen. Ik kweek die al een paar jaar, dat wordt een beetje saai. En de groene schil met het oranje vruchtvlees lijkt me buitengewoon fotogeniek en dat is voor een blogger niet onbelangrijk! ; )

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een reactie achterlaat! Soms is dat lastig, extra leuk als je de moeite neemt. Je kunt me ook volgen op Instagram: @tuinwaarts.