Moois uit de moestuin

Ondanks verschijnselen van moestuinmoeheid loop ik bijna elke dag een rondje door de moestuin. Een handje boontjes, een heel klein courgettetje, een bosje peterselie, de laatste blaadjes basilicum... We eten zelfgeteelde groente en kruiden zolang het kan.

Terwijl ik door de moestuin loop - mijn weg zoekend door zeeën van knopkruid - vind ik her en der verrassingen waar ik blij van word: een fel oranje goudsbloem, een Dagpauwoog die me lijkt te volgen of vier frisse kropjes andijvie die doen alsof het hoog zomer is. Weg moestuinmoeheid! Vanaf vandaag (bijna) elke dag iets moois uit de moestuin en omgeving - totdat het mooie moestuinseizoen echt voorbij is.

Vandaag een echte moestuinbloem: Calendula (goudsbloem) naast de aardperen, waar nog net wat zonlicht tussendoor valt.


Reacties

Een reactie posten

Leuk als je een reactie achterlaat! Soms is dat lastig, extra leuk als je de moeite neemt. Je kunt me ook volgen op Instagram: @tuinwaarts.