Wildgroei in de moestuin

Sommige mensen gruwen ervan, maar ik ben er dol op: plantjes die spontaan opkomen in de moestuin. Ik probeer ze zo vroeg mogelijk te determineren, zodat ik ze kan sparen bij het wieden en ze desgewenst kan verhuizen. Dat gaat niet altijd goed. Zo heb ik dit voorjaar heel voorzichtig zaailingen van vogelmuur opgepot, terwijl ik dacht dat het Nieuw-Zeelandse spinazie was...

Als het even kan, laat ik de wildgroei staan waar het opkomt. Zo is er dit jaar spontaan een verrassend hoog en sterk zonnebloemenwoud ontstaan aan de rand van het koolgewassenbed.


Nog meer gewenste wildgroei: Verbena bonariensis (een ranke vlinderplant met paarse bloemschermen, zie foto), cosmea, kamille, margrietjes, Oost-Indische kers en komkommerkruid.

Hoe ga jij om met wildgroei in de moestuin?

Reageer op Twitter: @tuinwaarts of stuur een e-mail!