Nazomeren met zonnebloemen


De kleuren geel en oranje beginnen te overheersen in onze moestuin. Eerder probeerde ik deze felle kleuren zoveel mogelijk te vermijden, maar inmiddels horen ze voor mij bij de zomer. En nog meer bij de nazomer. Als het maar een beetje waait (en dat doet het bijna altijd op het platteland), staat ons zonnebloemenwoud te wiegen in de wind. Naast de uitgebloeide bloemen ontstaan weer nieuwe zonnebloemetjes. Een mooi symbool voor de nazomer die van mij eindeloos mag duren.

Meer over zonnebloemen lezen? Op de zomerbloemenwebsite, waarvoor ik elke maand nieuwe teksten schrijf, staan deze maand enthousiaste verhalen van een bloemist en een zonnebloemenkweker.

Welke bloemen horen voor jou bij de nazomer?

Reacties

  1. Dag Petra,

    Ik zag dat je je had aangemeld als volger, ben dus nieuwschierig geworden naar jou blog, vandaar mijn komst. Je werkruimte ziet er veelbelovend uit. Ik wens je heel veel succes toe in je ruimte en met je blog.

    Groet,

    Marieke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te horen. Ik kwam via via op jouw Bloemerige bloemenblog terecht. Prachtig! Ik ben dol op nazomerbloemen!

      Verwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een reactie achterlaat! Soms is dat lastig, extra leuk als je de moeite neemt. Je kunt me ook volgen op Instagram: @tuinwaarts.